Комп'ютерні програми і мови програмування

   Комп'ютерна програма - це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп'ютером.
   У процесі своєї роботи програма опрацьовує дані.
   Дані, які потрапляють до програми від певних пристроїв (наприклад, з клавіатури або від датчика температури) або від іншої програми, або з іншого джерела (наприклад, з текстового файлу), називають вхідними (початковими) даними. Деякі програми працюють без вхідних даних.
   Під час виконання програми утворюються і опрацьовуються й інші дані, які називають проміжними даними.
   Якщо метою виконання програми є отримання певних даних, то ці дані називають вихідними (результуючими) даними.
   Мову, яку використовують для запису алгоритмів, призначених для виконання комп'ютером, називають мовою програмування.
   Кожна мова програмування має такі складові:
1. Алфавіт - множина символів, з яких можна утворювати слова і речення цієї мови.
2. Словник - набір слів, які використовуються в цій мові.
3. Синтаксис - правила складання і запису мовних конструкцій: не словникових слів і речень.
4. Семантику - встановлене однозначне тлумачення мовних конструкцій, правил їх виконання.
  Середовище розробки програм Lazarus складається з:
текстового редактора для введення і редагування тексту програм;
компілятора для перекладу програми з мови програмування Object Pascal на мову команд, які може виконати процесор комп'ютера;
засобів налагодження програми для пошуку в ній помилок;
довідкової системи та інших компонентів.
   Форма - це об'єкт, на якому можна розмістити різні компоненти, зокрема, кнопки, поля, написи, меню, смуги прокручування та ін. Під час виконання проекту форма відкривається як вікно прикладної програми, на якому відображатимуться всі об'єкти, розміщені на формі.
   Приклади деяких з властивостей форми:
   Name - її значення визначає ім'я форми як об'єкта;
   Caption - її значення визначає текст у рядку заголовка форми;
   Color - її значення визначає колір фону форми;
   Height - її значення визначає висоту вікна в пікселях (піксель - це точка графічного зображення на екрані);
   Width - її значення визначає ширину вікна в пікселях;
   Top - її значення визначає відстань (у пікселях) від верхньої межі вікна до верхньої межі екрана;
   Left - її значення визначає відстань (у пікселях) від лівої межі вікна до лівої межі екрана.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Практична робота №2 "Конфігурація комп'ютера під потребу"

Вправа 3 "Алгоритм перевірки комп'ютера на наявність шкідливих програм"

Пристрої введення та виведення даних