Інформаційні системи. Інтелектуальна власність та авторське право
Сукупність взаємопов'язаних елементів, яка призначена для реалізації інформаційних процесів, називається інформаційною системою.
За рівнем автоматизації інформаційні системи можна розподілити на: ручні, автоматизовані та автоматичні.
Основними складовими комп'ютеризованих інформаційних систем є технічні пристрої, які використовуються для передавання, зберігання та опрацювання повідомлень, та комп'ютерні програми, під керуванням яких здійснюються всі названі інформаційні процеси.
Сучасне суспільство з індустріального, у якому основну роль відігравало виробництво товарів і послуг, поступово перетворюється в інформаційне, у якому головну роль відіграє інформація.
Інформаційна грамотність передбачає наявність в особистості знань, умінь і навичок, які дають змогу їй знаходити потрібні джерела відомостей, використовуючи оптимальні й ефективні алгоритми пошуку; критично оцінювати знайдені відомості й ефективно їх опрацьовувати та використовувати для особистих і професійних (навчальних) цілей; доцільно та ефективно застосовувати в ході реалізації інформаційних процесів сучасні інформаційно-комунікаційні технології.
Інформаційна культура, крім зазначених компонентів інформаційної грамотності, передбачає розуміння особистістю ролі інформаційних процесів у розвитку суспільства, знання та дотримання етичних норм і законодавства у сфері інформаційних технологій.
Інформації той комунікацій компетентність (ІК-компетентність) - це доцільне використання учнем інформаційно-комунікаційних технологій та відповідних засобів для виконання особистих і суспільно значущих завдань.
Інтелектуальна власність - це власність на результати інтелектуальної та творчої діяльності. Використання об'єктів інтелектуальної власності без відповідного дозволу автора є порушенням авторських прав і переслідується відповідно до законодавства України.
Крім правових норм, у середовищі користувачів комп'ютерів уже доволі давно застосовується ряд етичних норм, дотримання яких є свідченням високого рівня культури особистості.
Коментарі
Дописати коментар